O NAMA

Info

PRIČA O GAUDEAMUSU

Ova priča nije obična priča pa neće ni započeti kao sve obične priče s “…bilo nekoć davno…”. Priča o Gaudeamusu započela je godine 1996. što u poduzetničkim okvirima i nije tako davno.

Kao vlasnici tvrtke srednje veličine našli smo se u to vrijeme pred velikim problemima. Preispitujući uzroke koji su do toga doveli, došli smo do zaključka da ih ima mnogo na koje ne možemo utjecati (političke prilike, loši tržišni uvjeti, velika konkurencija…), ali i da ima problema na koje se može djelovati. Jedan od problema bio je i tim kojim smo bili okruženi. Mladost, nedovoljno poznavanje struke, loša procjena tržišta i političkog okružja, nedostatak pregovaračkih vještina, bile su samo neke od slabih točaka kako nas samih tako i našeg tima. Iz tih je točaka niknula ideja o osnivanju srednje škole. Zašto baš srednje škole? Smatrali smo da već u srednjoj školi mlade ljude treba naučiti kako kvalitetno izabrati odgovarajući studij, kako pristupiti studiranju, kako pristupiti radu i struci. Takvim će pristupom njihov proces studiranja biti podignut na višu razinu te će iz cijelog procesa obrazovanja izrastati kompetentniji i pouzdaniji, spremni na izazove i promjene koje ih očekuju na tržištu rada.

Zajedno s partnerima koji su se prepoznali 1996. pokrećemo osnivanje škole te u jesen 1997. počinje prva školska godina u Gaudeamusu. Jedan upisani razred od 8 učenika nije nas obeshrabrio kako su mislili mnogi koji su u to vrijeme čitali o nama. Bio je to dio plana – upisivati razred po razred i postepeno «brusiti« priču o Gaudeamusu.

GaudeamPripremiti djecu za kreativna i upravljačka radna mjesta značilo je u prvom koraku omogućavanje informatičkih i jezičnih znanja na visokoj razini. Angažirali smo informatičke stručnjake koji su već na tržištu, a za poznavanje stranih jezika organizirali rad u malim skupinama do deset učenika. Komunicirali smo na stranom jeziku i riješili problem našeg obrazovnog sustava u kojem usvajamo veliki fond riječi, a nismo sposobni na stranom jeziku nekog pozvati na kavu. Drugi je korak bio riješiti se «štrebanja». Psihomotoričkim testiranjem otkrivamo područja nadarenosti djeteta te ih već u prvom razredu usmjeravamo k budućem zanimanju. Nastavno gradivo iz budućeg zanimanja kroz projekte povezujemo s praksom i to izrađujući operativne strategije koje razvojnu ideju dovode pred vrata poduzeća. Tako svaki poduzetnik ubacivanjem ideje u svoj poslovni proces može pokrenuti novu profitnu liniju ili popuniti postojeće kapacitete. Ostali školski predmeti služe našim učenicima da korelacijama povežu gradivo s predmetima bitnima za upis na fakultet, odnosno državnu maturu te da ih povežu s projektima. Ne šabloniziramo naše učenike, nego njegujemo njihove različitosti u želji da te razlike na originalan način ukomponiraju u svoja buduća zanimanja te na taj način postanu dobrodošla «svježa krv» u bilo kojoj tvrtki ili da, kad dođe vrijeme za to, budu sposobni započeti, uobličiti i realizirati svoju vlastitu poduzetničku ideju.

GaudeamGore opisane procese nije bilo lako dovesti do navedene razine, odnosno ni danas u svim predmetima nismo uspjeli ovu priču ispričati do kraja. Taj proces pokušavamo dovršiti podjelom nastavnog procesa na tri dijela. Prvi dio redovna je nastava u kojoj učenicima osiguravamo dovoljnu količinu znanja da po trenutnim kriterijima mogu upisati fakultet, odnosno položiti državnu maturu. Drugi dio nastave korelacije su koje međupredmetnim povezivanjem osiguravaju lakše usvajanje činjenica i onima najboljima pripremu za sudjelovanje u projektima. Treća su razina projekti koji naše učenike vode k budućem zanimanju, osposobljavaju ih za vrhunsko studiranje, a svake godine radimo mega projekt kojim pokušavamo riješiti neki širi problem koji na početku godine biraju sami učenici npr. Operativna strategija razvoja turizma kada su nas kao grad i regiju svrstavali u D turističku kategoriju.

Kako bi naši učenici bili sposobni raditi na takav način, morali smo rješavati probleme koji su se nagomilavali do dolaska u srednju školu. Učeći psihologiju i analizirajući sve probleme došli smo do toga da se većina problema generira još u predškolskoj dobi. Iz tih smo razloga pokrenuli Integrirani program. U taj program upisujemo djecu od 3 godine, a sastoji se od engleskog jezika kao temelja, zatim informatike te glazbenog i brbljaonice čiji je prvi zadatak ponoviti engleski jezik, a nakon toga rad po svojim programima. Na ovaj način do prvog razreda osnovne škole omogućavamo konverzaciju na engleskom jeziku i  opću informatiku. Ono što je najvažnije, kod djece razvijamo osjećaj samostalnosti i odgovornosti da ne budu zadovoljni ni s čim drugim osim odličnim uspjehom što smanjuje potrebu roditelja da sjede pored svoje djece kod ispunjavanja domaćih zadaća.

Škola bez drogeNadalje, prepoznali smo nužnost povratka odgojne komponente u obrazovni sustav. Na tom tragu je i dobivanje plakete «Škola bez droge». Naši se učenici nenajavljeno tijekom svake školske godine nekoliko puta testiraju na droge. Testiranje provodi Centar za borbu protiv ovisnosti te nas redovito obavještavaju da je Gaudeamus i dalje škola bez droge.

Naša škola vjerojatno ne bi bila ono što danas jest bez dobro uigranog tima. Naš tim čine profesori koji su stalni zaposlenici škole. Neke su od njihovih zajedničkih karakteristika kreativnost, želja za stalnim učenjem i napredovanjem te samokritičnost. Naravno, tim se nije rodio preko noći. Bilo je potrebno vrijeme za usuglašavanje i suradnju te za odabir pravih članova tima. Bilo je neophodno da mi naučimo više o poslovima i zadatcima profesora, a oni uvide nužnost uvođenja menadžerskog razmišljanja u svoj dio posla. Trudimo se da rezultati koje sadašnji tim uspješno ostvaruje djeluju poticajno i na ostali profesorski kadar koji radi u našoj školi.

Gaudeamus je škola s individualnim pristupom – sa svakim djetetom započinjemo rad na temelju njegovih trenutnih znanja i sposobnosti. Na taj način djeca svakodnevno postižu uspjehe, vjeruju u svoje sposobnosti i lako ih je motivirati. Takvim pristupom naši su učenici postigli najbolje rezultate na simulaciji državne mature. 35% učenika koji su bili na državnim natjecanjima naši su učenici. Uzmemo li u obzir rezultate poput 1. mjesta u govorničkoj školi, najboljoj poslovnoj ideji… penjemo se na broj od 60% sa samo 60 đaka. Tu valja napomenuti da je jedna trećina upisanih u našu školu s dobrim uspjehom, jedna trećine s vrlo dobrim i jedna trećina s odličnim uspjehom iz osnovne škole. U konkurenciji poduzetnika u natječaju «Za najbolju poduzetničku ideju» osvojili smo prvu i drugu Gaudeamnagradu, a to su rezultati u samo jednoj kalendarskoj godini.

Vjerujemo da prethodno opisani rezultati predstavljaju lijep završetak ove priče, ali ne završavamo tako. Ovo je tek početak. Izgradit ćemo školu čiji će učenici biti sposobni učiniti naš svijet puno ljepšim. Izgledat će ovako: svaka takva škola imat će maksimalno 30 učenika u generaciji. Do treće godine djetetova života dva puta tjedno po 75 minuta pohađat će je roditelji sa svojom djecom kako bismo im pomogli da uz pomoć psihologije ostvare što bolje rezultate u odgoju djece. S tri godine počinje vrtić organiziran poput Integriranog programa koji smo već opisali. U okviru iste škole upisuju se u prvi razred osnovne škole gdje odgojiteljice tijekom zadnje godine u zajedničkom radu prenose učiteljima trenutne pozicije za svako dijete. I tako do kraja srednje škole. Ako smo uspjeli s djecom koju upišemo u prvi razred gimnazije postići gore navedene rezultate, nemogućnost sagledavanja potencijala budućih Gaudeamusovih učenika sasvim je lijep kraj priče koja nema kraj…

UPIŠI SE
STIPENDIJA