Suzana Vencl, prof. Profesori
image_pdfimage_print

Značajan dio Gaudeamusove standardizacije ustroj je nastave koji učenika usmjerava prema području interesa. Iz tog razloga, nastava glazbene umjetnosti odvija se u dvije razine – IZBORNI I KREATIVNI PREDMET.

a) Stručni (izborni) predmet – učenici biraju predmet glazbenu umjetnost kao izborni predmet koji im je nužan za željeni fakultet ili buduće zanimanje (npr. umjetnička akademija). Izborni predmet obuhvaća cjelokupno gimnazijsko gradivo, a provjerava se kroz petominutne, kvartalne, polugodišnje I godišnje provjere, eseje, prezentacije. Specifičan su element praćenja glazbene analize koje se primjenjuju na svakom nastavnom satu. Analizom glazbenih primjera učenici pokazuju stupanj usvojenosti glazbenih pojmova i praktičnu primjenu teorijski stečenih znanja. Kroz zadatke glazbenih analiza, učenici se pripremaju za zahtjeve koji su im postavljeni na državnoj maturi te su usklađeni i odgovaraju tipu zadataka koji su predviđeni na državnoj maturi.

b) Kreativni predmet – predmet glazbena umjetnost nije učeniku primarni predmet za studij ili buduće zanimanje već je načinom rada prilagođen usvajanju osnova i povezivanju gradiva unutar raznorodnih predmeta, tzv. korelacijama; učenik ocjene dobiva na temelju petominutnih provjera, eseja, prezentacija i glazbenih analiza pri čemu se izbjegavaju veliki ispiti i gomilanje gradiva. Na taj način predmet glazbena umjetnost pomaže usmjeravanju učenika na razvijanje vlastitog korelativno-kreativnog centra koji vodi profesionalnoj orijentaciji. Važno je napomenuti kako se u nastavi i poučavanju primjenjuju različite metode (komparativna, metoda analize i sinteze, suradničko učenje, ppt, mentalne mape…) i oblici rada (individualni, individualizirani; partnerski i timski oblik rada najčešće korišteni u izvanučioničkoj nastavi te projektnoj nastavi…) te suvremena nastavna sredstva i pomagala. Sam je proces učenja dvosmjeran jer učenici svojim znanjem i iskustvima iz područja glazbene umjetnosti i tehnologije obrazuju i predmetnog profesora.

Suzana Vencl, mag. mus.

UPIŠI SE
STIPENDIJA