Matea Pelikan, prof.
Jedna je od najljepših načina komunikacije komunikacija s djecom, s učenicima različitih interesa, različitih dobi, razmišljanja, iskustava. A sve se to može izreći ili napisati hrvatskim jezikom.
Hrvatski jezik obavezni je predmet državne mature za sve gimnazijalce, a pohađanjem četiri razreda u Gaudeamusu redovna nastava dovoljna je priprema za lako polaganje državne mature.
Hrvatski je jezik predmet koji poučava književnost i jezik, a iz oba ta dijela šire se nebrojene mogućnosti povezivanja s gradivom drugih predmeta, poput likovne i glazbene umjetnosti i povijesti, te povezivanja s vlastitim životnim i jezičnim iskustvom. Jezikom treba ovladati da postane sredstvo komunikacije u svim područjima života, da postane sredstvo izražavanja vlastite osobnosti, a možda i umjetnosti.
Svako se književno djelo i autor ili književno razdoblje promatra iz više kuteva što potiče kritičko mišljenje. Traži se razmišljanje o književnim likovima i njihovim osobnostima te povezivanje s vlastitim iskustvom. Naše učenike učimo povezivati gradivo, primijeniti teoriju na primjerima i zadacima, a kroz naučeno gradivo i razvijanje različitih sposobnosti (kritičko mišljenje, zaključivanje, raščlanjivanje, kreativnost) učimo ih kako biti osoba spremna za sve izazove odraslog života.
Za kraj moje „riječi profesora“ ostavljam riječi poznatog hrvatskog književnika Antuna Gustava Matoša o hrvatskome jeziku: „Hrvatski jezik je proizvod odnošaja Hrvata prema Hrvatskoj, prama prirodi, prama polju, gori, šumi i zraku, prama našim cvjetićima i našim planetima što ‘kolo vode’ kod Preradovića, i zato naš jezik ima sve posebne boje, zvukove, oblike i osebine naše zemlje; buran kao senjska bura, mekan kao dvojnice, zanijet kao procvjetala grana ružmarina, tužan kao kraška pustolina, veseo kao tambura i dubok kao mrak naših šuma i tragika našeg mora. Samo lijepa naša domovina mogaše stvoriti ljepotu divnog našeg jezika, divotu naših riječi krasnih kao naši otoci, ‘lijepi vrti morem plivajući’.”